Ankomst + Alsace

Ankomst til Corre og besøg i Alsace

Corre 18. maj.

Den 3. maj ankom vi til båden her i Corre efter en fin tur fra Danmark  med 2 overnatninger undervejs.

Båden, der har ligget i vandet i vinter var i fin stand, der skulle vaskes noget vintersnavs af udendørs, men da båden har været dækket af en presenning, var det ikke slemt.

Vi brugte de første dage til at “flytte ind”, vaske båd, fylde tanken op med vand, tilslutte gas, sætte sprayhood op, indstille parabol mm og ellers bare nyde at være tilbage.

Fra den 13. til den 16. tog vi et lille break, idet vi fejrede Boes runde fødselsdag med en tur til Alsace( kun 150 km herfra). Vi boede i den hyggelige vinby Eguisheim syd for Colmar. Vi boede på en tidligere vingård, der nu er indrettet til hotel. Vi havde nogle fine dage. Vi var heldige og havde fuld solskin alle dage, så vi fik nydt byen og dens omgivelser med bl.a. 3 borgruiner den ene dag. Den anden kørte vi langs vinruten med flotte gamle huse i byerne. Vi tog en afstikker til borgen Køningsberg, der omkring 1900 blev restaureret, så den fremstår, som den var i Middelalderen, i dag en stor turistattraktion og absolut et besøg værd.

Vi er nu tilbage i båden. Vi bliver her i havnen et stykke tid endnu, inden vi vil sejle lidt sydpå og igen besøge nogle af de havne, vi tidligere har været i, så der vil nok ikke komme så mange rejsebreve med nyheder i år. Vor plan er at blive her i Frankrig til midten af september.

Der kommer ikke så mange nye billeder på hjemmesiden, men der vil løbende blive lagt nogle på Hannes facebookside.

| Svar

Nyeste kommentarer

06.08 | 12:18

Dejligt at I endelig er på farten igen.

23.07 | 17:22

Kære begge
Sikke en herlig tur. Fuld af arbejde og gode oplevelser. Det må være skønt at komme tilbage og tilmed møde gamle venner.